RTSH 24 Live

Ekonomi

Musk rrezikon të pakësojë blerësit e makinave dhe të fundosë aksionet e Tesla-s

10 orë para

Musk rrezikon të pakësojë blerësit e makinave dhe të fundosë aksionet e Tesla-s

Kompania e makinave të Elon Musk kërkohet çdo vit t'u raportojë investitorëve të gjitha gjërat e këqija që mund t'i ndodhin, dhe versioni më i fundit liston çdo kërcënim të imagjinueshëm nga paditë e kushtueshme deri te zjarret jashtë kontrollit të baterive deri te lufta dhe ndonjë epidemi tjetër.

Por, pothuajse nuk përmendet në përditësimin e fundit vjetor të hyrjes së plotë të Musk në politikën e krahut të djathtë, gjë që disa ekspertë thonë se po largon klientët e mundshëm që nuk ndajnë pikëpamjet e tij.

"Është marketing 101: Mos u përfshini në politikë," tha konsulenti i markës së Nju Jorkut, Robert Passikoff. "Njerëzit do të ndalojnë së bleri produktet tuaja." Por tani mund të jetë tepër vonë.

Shitjet e Tesla-s ranë 45% në Evropë në janar, sipas firmës kërkimore Jato Dynamics, edhe pse shitjet e përgjithshme të automjeteve elektrike u rritën. Kjo vjen pas një raporti për rënien e shitjeve në Kaliforni, tregun e saj më të madh në SHBA, dhe rënien e parë vjetore globalisht për kompaninë vitin e kaluar.

"Unë as nuk dua ta ngas atë," tha pronari i Model 3 John Parnell, një demokrat nga Ross, Kaliforni, duke shtuar se ai gjithashtu po anulon porosinë e tij për Cybertruck të kompanisë, duke humbur një depozitë prej 100 dollarësh. "Ai po shkatërron markën me politikën e tij."

Analistët e industrisë së makinave thonë se është shumë herët për të thënë me siguri se sa dëm po i shkakton Musk, Tesla-s, sepse shumë faktorë të tjerë mund të shpjegojnë problemet e saj aktuale. Automjeti më i shitur, Model Y, do të dalë me një version të ri këtë vit, duke i bërë blerësit potencialë të Tesla-s të ndalojnë blerjet tani. Dhe prodhuesit evropianë dhe kinezë po arrijnë më në fund liderin botëror të EV, duke ofruar makina me jetëgjatësi baterie dhe besueshmëri që janë konkurruese.

Por, nëse ka ndonjë gjë, kjo i bën komentet politike të Musk edhe më të pamatur, thonë analistët e automobilave.

"Musk mendon se mund të thotë gjithçka që dëshiron dhe nuk mendon se Tesla do të vuajë ndonjë pasojë," tha analisti i Morningstar Seth Goldstein. “Tesla ishte në vendin e ëmbël. Tani ka konkurrencë.”

Shifrat e shitjeve ishin veçanërisht të këqija në Gjermani dhe Francë në janar, duke rënë afërsisht 60% secila, më shumë se rënia mesatare për më shumë se dy duzina vende evropiane të anketuara. Shitjet në Francë ranë me 26% të tjera në shkurt.

Më shqetësuese ishte rënia për modelet individuale të Teslës. Shitjet e Modelit 3 të Tesla-s ranë 33% në të gjitha vendet evropiane edhe pse ajo makinë nuk po përditësohet dhe nuk ka asnjë arsye që blerësit të presin

"Një pjesë e popullatës nuk është e kënaqur me pikëpamjet e tij, aktivizmin e tij politik," tha analisti i lartë i Jato, Felipe Munoz, i cili kishte hequr dorë nga kërcënimi i bojkotit në fillim të këtij viti, por tani po mendon sërish.

Shumë blerës të Tesla-s dikur ishin profesionistë të pasur, të ndërgjegjshëm ndaj mjedisit, shpesh liberalë, të cilët tërhiqeshin nga fjalimet e Musk-ut se si automjetet e tij elektrike mund të ndihmonin në shpëtimin e planetit nga shkatërrimi i karburanteve fosile. Por, jo më.

“Dikur isha adhuruar nga e majta”, tha Musk në një intervistë me Tucker Carlson më 18 shkurt, ndërsa aksionet e tij ishin në gjysmë të rrugës me një rënie prej gati 30% për atë muaj.

Vendimi i tij për të shpenzuar 270 milionë dollarë në fushatën presidenciale të Donald Trump dhe për ta mbështetur publikisht atë ishte mjaft i rrezikshëm për biznesin e tij. Më pas ai e dyfishoi, duke ndjekur një strategji prerje dhe djegie si kreu i ekipit të efiçencës së qeverisë së Trump dhe duke e çuar revolucionin e tij politik dhe bisedat nxitëse jashtë vendit.

Ai ka mbështetur partinë e ekstremit të djathtë, pro-ruse, anti-muslimane në Gjermani, e ka quajtur kryeministrin britanik një "tiran të keq" që drejton një "shtet policor" dhe deklaroi së fundmi për një fqinj të SHBA-së dhe tregun e madh të Teslës, "Kanadaja nuk është një vend i vërtetë". Reagimi ka qenë i ashpër.

Ekspozitat e Tesla-s në SHBA janë rrethuar nga protestuesit, automjetet e saj janë vandalizuar dhe ngjitëse parakolpësh shfaqen në makinat e saj me thënie të tilla si: "E bleva para se Elon të çmendej".

Një shëmbëlltyrë e Musk-ut u var në Milano dhe imazhi i tij duke bërë një përshëndetje drejt krahut u projektua në një fabrikë Tesla jashtë Berlinit. Në Londër, një poster i stacionit të autobusit i tij mbi fjalën "svasticars" ndezi mediat sociale. Një ministër i qeverisë polake bëri thirrje për bojkotimin e Teslës.

"Unë nuk do të blej më një Tesla," tha Jens Fischer, një shitës 50-vjeçar i mikroskopëve në Witten, Gjermani, i cili mendon se Musk po "destabilizon demokracinë" dhe ka vendosur një nga ato ngjitëse "Elon u çmend" në Modelin e tij 3. "Do ta shisja nëse do të kisha një ofertë të mirë."

Investitori i Tesla, Ross Gerber thotë se Musk ka arritur disi të martojë produktin më të mirë në botë me marketingun më të keq në botë.

“Njerëzit duan të blejnë gjëra që i bëjnë të ndihen mirë, ju nuk dëshironi që politika të përfshihet”, tha Gerber, një menaxher parash, portofolet e të cilit mbajnë gati 60 milionë dollarë në aksione Tesla. “Është edhe më keq kur ke probleme të tilla përçarëse, qoftë shkarkimi i shkencëtarëve të klimës apo heqja e ndihmës nga fëmijët afrikanë të uritur.”

Bojkotet e kanë zakon të shpërthejnë, dhe Goldstein i Morningstar. Ai thotë se blerja e një makine është një vendim shumë i madh dhe kushton shumë për t'i bërë ata objektiva të suksesshëm, gjithsesi.

Një pronar i Tesla-s, londinez Harry Chathli, nuk është i prekur nga reagimi i ashpër, duke thënë se ai nuk ka ndërmend të heqë qafe Tesla S-në e tij. Ai nuk ka asgjë tjetër veçse lavdërim për Musk, të cilin e quan një vizionar për transformimin e "mënyrës se si mendojmë për transportin dhe të ardhmen e planetit tonë".

Por nëse aksionet e Tesla-s janë ndonjë tregues, perspektivat e kompanisë po përkeqësohen dhe pozicioni i Musk në administratën Trump nuk po ndihmon. Që nga e premtja, ajo ka rënë 37% që nga Dita e Inaugurimit, një humbje prej 550 miliardë dollarësh në pasuritë e investitorëve. AP

/rtsh.al/