RTSH 24 Live

Botë

Zbulohen mesazhet e fundit nga nëndetësja Titan para shpërthimit

16/09/2024

Zbulohen mesazhet e fundit nga nëndetësja Titan para shpërthimit

Fjalët e fundit të dëgjuara nga ekuipazhi prej pesë personash i nëndetëses Titan ishin "çdo gjë mirë këtu" përpara se anija të shpërthente thellë në oqean dhe t'i vriste ata.

Hetuesit e Rojës Bregdetare të SHBA-së thanë se ishte ndër komunikimet përfundimtare midis Titanit dhe anijes së saj mëmë, përpara se të humbnin kontaktin përgjithmonë.

Anija ishte më pak se dy orë nga zbritja e saj në rrënojat e Titanikut kur u shpërtheu në qershor 2023.

Zyrtarët e Rojës Bregdetare filluan një hetim dy-javor "synon të zbulojë faktet rreth incidentit dhe të zhvillojë rekomandime për të parandaluar tragjedi të ngjashme në të ardhmen". Është faza e parë publike e një hetimi tashmë 15-mujor.

Pyetjet pa përgjigje mbi zhytjen fatkeqe të Titanit kanë nxitur një debat të vazhdueshëm mbi sigurinë dhe rregullimin e eksplorimit privat nënujor.

OceanGate, prodhuesi me bazë në shtetin Uashington, është përballur me pyetje mbi zgjedhjet e tij të projektimit, të dhënat e tij të sigurisë dhe respektimin e rregulloreve.

Bordi Detar i Hetimeve të Gardës Bregdetare (MBI) pritet të dëgjojë deri në 10 ish-punonjës të OceanGate, duke përfshirë bashkë-themeluesin Guillermo Sohnlein, dhe ekspertë në sigurinë detare dhe eksplorimin nënujor.

Një mision kërkimi që përfshin katër qeveri u shpalos pasi zhytësja humbi kontaktin me anijen e saj mëmë, Polar Prince, në mëngjesin e 18 qershorit 2023 dhe nuk u rishfaq më kurrë.

Në bord ishin themeluesi dhe CEO i OceanGate Stockton Rush, eksploruesi britanik Hamish Harding, zhytësi veteran francez Paul Henri Nargeolet, biznesmeni britaniko-pakistanez Shahzada Dawood dhe djali i tij 19-vjeçar Suleman. Mbeturinat që përmbanin "eshtrat e tyre të supozuar njerëzore" u gjetën në ditët në vijim pasi autoritetet arritën në përfundimin se Titan kishte pësuar një "shpërthim katastrofik" nën presion të madh.

Hetuesit prezantuan të hënën një rikrijim të udhëtimit, duke përfshirë mesazhe me tekst midis Titanit dhe Princ Polar.

Titan filloi zhytjen e tij në orën 09:17 me kohën lokale dhe stafi mbështetës në bordin e anijes mëmë pyeti për thellësinë dhe peshën e zhytësit, si dhe nëse mund ta shihte ende anijen në ekranin e saj në bord.

Komunikimet ishin të parregullta, por rreth një orë pas zhytjes, Titan dërgoi mesazhin "gjithçka mirë këtu".

Gjithashtu të hënën për herë të parë u shfaq një imazh, i marrë nga një automjet i drejtuar nga distanca, i konit të bishtit të Titanit të ulur në dyshemenë e detit pas shpërthimit të tij.

Zyrtarët paraqitën një pasqyrë historike të Titanit, duke vënë në dukje se trupi i tij nuk i ishte nënshtruar kurrë testimit të palëve të treta dhe ishte lënë i ekspozuar ndaj motit dhe elementëve të tjerë gjatë ruajtjes.

Për më tepër, ata parashtruan probleme serioze të përjetuara nga zhytësi në ekspeditat e kryera para katastrofës. Në 2021 dhe 2022, gjatë 13 zhytjeve në Titanik, ai pati 118 probleme me pajisjet.

Këto përfshinin rënien e kupolës së përparme kur ajo u nxor nga deti, shtytësit e saj dështuan në 3500 m poshtë dhe, me një zhytje, bateritë e saj u shuan dhe i lanë pasagjerët të mbërthyer brenda për 27 orë.

Tony Nissen, ish-drejtori inxhinierik i kompanisë, tha se provat që ai kishte parë ishin "shqetësuese profesionalisht dhe personalisht".

Nissen pohoi se Rush, CEO i ndjerë i OceanGate, kishte fjalën e fundit për shumicën e vendimeve inxhinierike dhe ishte e vështirë të punohej me të.

OceanGate pezulloi të gjitha operacionet kërkimore dhe tregtare pas incidentit.

Kompania aktualisht nuk ka staf me kohë të plotë, por do të përfaqësohet nga një avokat në MBI.

Dy javët e hetimeve publike në Charleston të Veriut, Karolina e Jugut do të gërmojnë në "të gjitha aspektet e humbjes së Titanit", duke përfshirë "ngjarjet para aksidentit, pajtueshmërinë rregullatore, detyrat dhe kualifikimet e anëtarëve të ekuipazhit, sistemet mekanike dhe strukturore, reagimin ndaj urgjencës dhe industria zhytëse”./ BBC

/rtsh.al/