RTSH 24 Live

Teknologji

Thomas Heatherwick: "Makina jonë e re revolucionare elektrike nuk është thjesht zero karbon - ajo në fakt pastron ajrin"

05/07/2022

Thomas Heatherwick: "Makina jonë e re revolucionare elektrike nuk është thjesht zero karbon - ajo në fakt pastron ajrin"

Zakonisht projektuesit e transportit mendojnë për lëvizjen e njerëzve, por vetë njerëzit mendojnë për muzikën që dëgjojnë ose gjërat interesante që shohin, kështu që njerëzit duhet të jenë mbretërit dhe mbretëreshat e udhëtimeve, duke lëvizur në skulptura të lëvizshme në vend të një serie kutish homogjene, shpjegon Thomas Heatherwick për Evening Standard. “Kjo është arsyeja pse kur po projektoja një makinë të re elektrike, vendi i parë ku shkova ishte Havana për të parë një qytet plot me automjete të vjetra, të bukura dhe të dallueshme.”

Heatherwick – i cili projektoi autobusët e rinj Routemaster të Londrës, Coal Drop Yard dhe kazanin spektakolar olimpik të 2012-ës – ka krijuar një makinë elektrike që duket koncept kaq i lartë dhe eksperimental, sa do të supozohej se nuk do të bëhej kurrë. Duke u endur nëpër shfaqjet e motorëve, ju i shihni ato gjatë gjithë kohës – ëndrra të bukura që ekzistojnë aq shkurt sa mund të jenë edhe miza, përpara se prodhuesi të kthehet të prodhojë të njëjtin model të vjetër me ndryshime të vogla.

Airo, i krijuar për pronarin kinez të MG, IM Motors, ka të gjitha atributet e makinës konceptuale. Forma e trupit është si një model balte për VW Beetle, i shtypur dhe më pas i gërvishtur përgjatë anëve me një pirun. Gjysma e sipërme e makinës është pothuajse tërësisht dritare, dyert hapen sikur të jenë në Star Trek Enterprise dhe një model në tavolinën mes nesh ka sediljet të rrotulluara për të lejuar shoferin dhe pasagjerët të ulen rreth një tavoline. Dallimi me Airo është se ndërsa flasim, ai aktualisht po shkon në prodhim në Kinë, dhe kur të dalë në rrugë në 2023, nuk do të lëshojë vetëm zero karbon, por në fakt do të pastrojë ajrin.

“Kur isha i vogël doja të bëhesha shpikës, por nuk mund të studioje shpikjen, ajo nuk ekzistonte,” shpjegon ai. “Ne ende e kemi filozofinë kur fillojmë një projekt - cili është problemi juaj dhe cila është një ide në përgjigje të kësaj? Tesla e Elon Musk ka ndezur absolutisht botën e automjeteve me lëndë djegëse fosile dhe çdo kompani e makinave po rrëzohet për të bërë një tjetër makinë elektrike. Ne nuk kemi nevojë për një makinë me emrin tonë askund, por hulumtimi ynë tregoi se ekziston iluzioni se makinat elektrike nuk janë ndotëse. Kjo nuk eshte e vertete. Pra, a mund ta bëjmë këtë makinë jo vetëm më pak të keqe, por edhe pozitivisht të mirë?”

Të gjitha automjetet, shpjegon ai, hedhin mikrogrimca kur gomat e tyre fërkohen me asfaltin dhe vendosen jastëkët e frenave. Nëse kemi qenë ndonjëherë brenda dy metrash nga një rrugë e ngarkuar, mikrogrimcat janë tashmë në mushkëritë tona. Ai është i shqetësuar për sistemin specifik të filtrimit të ajrit të grimcave me efikasitet të lartë (HEPA) që do të rrisë ndotjen - është komercialisht i ndjeshëm - por përfshin ngarkimin elektrik të grimcave për t'i tërhequr ato në filtra.

Dhe kërkimi i tij i gjerë zbuloi gjithashtu një gjë tjetër që ai e gjeti befasuese - ka 1.4 miliardë makina në botë dhe shumica përdoren në rastin më të mirë për 10 për qind të kohës. Duke marrë frymëzim nga klasa e biznesit të aeroplanit dhe disa fundjavë të lagësht kur një fëmijë hante peshk dhe patate të skuqura në ndenjësen e pasme të makinës së prindërve të tij, ai ka shtuar sedilje të rehatshme të shtrirë dhe një tavolinë të palosshme për të lejuar makinën të bëhet një dhomë shtesë – duke përfshirë mundësinë e konvertimit të tij në modalitetin e gjumit me një shtrat.

"Ne nuk po themi se kjo është alternativa për asgjë, por sigurisht gjatë bllokimit do ta kisha përdorur atë gjatë gjithë kohës për të pasur privatësi," buzëqesh ai. “Kur e paraqitëm në IM, atyre u pëlqeu – në Kinë ata nuk kanë të njëjtën traditë të dizajnit të makinave që kemi ne. Gjyshërit e tyre nuk kishin një makinë. Ata nuk kanë bagazhin që kemi për atë që është një automjet dhe kështu duan ide, shpikje dhe diçka ndryshe.”

Kjo është pjesë e pikëpamjes së tij se "bota moderne ka dështuar, kryesisht, për të krijuar vende kuptimplota që lidhen me njerëzit," shpjegon ai. “Janë gjërat e vjetra që na prekin dhe lidhen me emocionet tona. Dizajnerët dhe arkitektët mendojnë se publiku nuk i kupton idetë e sofistikuara rreth arkitekturës, por në Mbretërinë e Bashkuar jeta mesatare e një ndërtese komerciale është 40 vjet. Ky është një humbje e tillë e burimeve natyrore. Ndërtesat mijëravjeçare duhet të jenë qëllimi ynë për një qytet si Londra – ndërtesa që janë kuptimplote për njerëzit, që ju mund të vazhdoni t'i rregulloni, përshtatni dhe ndryshoni si ne me magazinat e vjetra që bëhen Coal Drop Yard.

Studio e tij – në një shtëpi të vjetër gjeorgjiane pranë Kings Cross – ka kombinimin e të menjëhershmes dhe të përjetshmes. Vetëm duke vizituar tualetet në bodrum, ju kaloni sediljet e vjetra të autobusit, një lavaman rrethor i mrekullueshëm në qendër të dhomës dhe një dhomë tualeti që kombinon një komodinë prej druri viktoriane me një WC tradicionale të ripërdorur dhe dezinfektues të dorës moderne. Stafi i tij i ri punon në letër po aq sa ekranet dhe mbledh tavolina të rrumbullakëta në biseda të vazhdueshme.

Brezi i lindur-dixhital, thekson ai, po sfidon kaq shumë pritje. “Kur filloi kjo studio për herë të parë po vinte epoka dixhitale dhe ju mund të argumentoni se nuk do të kishte vend për ne, por përkundrazi ajo që unë mendoj se kemi gjetur është se ne kemi nevojë për hiper-fizikën – shikoni libra”, thotë ai. duart e tij me gëzim. “Të gjithë thanë se do të shkonin, por ata janë më mirë se kurrë dhe po shesin. Emocioni, fiziku, lidhja, mirëkuptimi, pasioni dhe kurioziteti janë përjetësisht njerëzore.”

Për të një rrugë nuk është për t'ju çuar nga një vend në tjetrin. Është një vend takimi dhe diku për një moment lidhjeje me njerëzit e tjerë. Nëse Airo mund ta bëjë atë rrugë më të pastër dhe më të sigurt, ai do të jetë i lumtur. Sa për atë që mund të ndodhë në një Airo të parkuar pas një nate të madhe nëse mund të bëhet shtrat… "Shumë njerëz do të humbasin virgjërinë në këtë makinë," them unë. "Pse mendoni se po e projektoj?" qesh ai.