RTSH 24 Live

Teknologji

NASA përgatit aeroplanin e parë tërësisht elektrik për fluturim provë

07/06/2022

NASA përgatit aeroplanin e parë tërësisht elektrik për fluturim provë

NASA po përgatitet për fluturimin e parë testues të avionit të saj eksperimental X-57, më vonë këtë vit, një aeroplan i fuqizuar jo nga benzina e aviacionit, por nga të njëjtat bateri litium-jon, shkruan The Independent.

Projekti i demonstruesit të fluturimit X-57 u lançua në vitin 2016 me qëllimin e eksplorimit të shtytjes tërësisht elektrike me shpresën e zhvillimit të avionëve më efikas dhe më miqësor ndaj mjedisit. Aviacioni përbën rreth dy për qind të emetimeve globale të CO2, sipas Organizatës Ndërkombëtare të Aviacionit Civil, dhe NASA vëren se, ndryshe nga benzina e automobilave, benzina e aviacionit ende përmban plumb, megjithëse nivele më të ulëta, dhe është një shkak kryesor i ndotjes me plumb në mjedis

Avionët eksperimentalë me përcaktimin 'X', X-avionët, kthehen në vitet 1940, kur një përpjekje e përbashkët e marinës amerikane dhe paraardhësve të NASA-s dhe Forcave Ajrore të SHBA-së sponsorizuan programin X-1, i përqendruar rreth plumbit- Aeroplani Bell X-1 në formë rakete, Chuck Yeager do të përdorte për të thyer barrierën e zërit në vitin 1948.

Të hyrat e mëvonshme në seri përfshinin X-15 në fund të viteve 1950 dhe X-51 në vitet 2010, të cilat të dyja eksploruan fluturimin hipersonik në lartësi të madhe, domethënë fluturonin më shpejt se pesë herë shpejtësinë e zërit.

Bërthama e X-57 nuk është aq ekzotike sa disa prej paraardhësve të tij X-avione, por NASA megjithatë po teston teknologji të shumta më të avancuara me avionët. Teknologjitë e përdorura në këtë rast jo për të fluturuar më lart apo më shpejt, por më të qetë dhe me efikasitet.

Agjencia hapësinore mori një Tecnam P2006T të disponueshëm në treg, një aeroplan i aviacionit të përgjithshëm me dy motorë të prodhimit italian dhe më pas filloi të bënte modifikime.

Nuk janë zhdukur motorët e dyfishtë me katër cilindra katër-kohësh Rotax 912S3 me piston, të montuar afër gypit përgjatë krahut, të zëvendësuar nga dy motorë elektrikë 60 kilovat që lëvizin helikë me diametër 5 këmbë të montuar pranë majave të krahëve. Përgjatë skajeve kryesore të krahëve janë montuar 12 rotorë më të vegjël, me diametër 1,9 këmbë të drejtuar nga motori elektrik.

NASA rikonfiguroi krahët e X-57 në vetëm 42 për qind të madhësisë së tyre të mëparshme, një dizajn që agjencia hapësinore tha se redukton zvarritjen për ta bërë fluturimin më efikas.

12 rotorët më të vegjël ndihmojnë në zbutjen e humbjes në ngritjen nga krahu i vogël, në fakt duke dyfishuar ngritjen në dispozicion të avionit. Është një evolucion i një teknologjie që NASA e quan Leading Edge Asinchronous Propeller Technology, ose Leaptech, të cilën agjencia hapësinore e testoi në një krah modeli të montuar në një kamion të drejtuar me shpejtësi të lartë nëpër shkretëtirë në 2015.

Motorët elektrikë dhe pajisjet elektronike të aviacionit fuqizohen nga dy bateri litium-jon 400 paund, të montuara në kabinën e avionit X-57, të cilat ofrojnë një fuqi të kombinuar prej 23 kilovat orë. NASA shpenzoi shumë kohë dhe përpjekje për t'u siguruar që ato të mos mbinxeheshin dhe të merrnin zjarr.

Nëse X-57 mund të demonstrojë aftësi fluturimi tërësisht elektrik mbi shkretëtirën e Kalifornisë pranë Qendrës Kërkimore të Fluturimeve Armstrong të NASA-s, ai mund t'i hapë rrugën avionëve elektronikë 40 për qind më efikas se ata që fluturojnë sot. Dhe pa motorë me djegie të përfshirë, ato fluturime mund të jenë më të qeta, edhe pse jo të heshtura - madje edhe helikat elektrike bëjnë pak zhurmë, siç fluturon kushdo që ka parë një dron. (Sipas The Independent)