RTSH 24 Live

Ekonomi

Magazinat në Kinë dhe SHBA tregojnë se ekonomia globale po përpiqet të përshtatet

14/06/2022

Magazinat në Kinë dhe SHBA tregojnë se ekonomia globale po përpiqet të përshtatet

Magazinat në Kinë dhe Shtetet e Bashkuara janë të mbushura me televizorë të pashitur, frigoriferë dhe divane, një shenjë e përbashkët e rikuperimeve të ndryshme pandemike që mund të lajmërojnë presion të ri mbi zinxhirët globalë të furnizimit dhe të tronditin përzgjedhjen e mallrave në dyqanet amerikane, shkruan The Washington Post.

Në Shtetet e Bashkuara, konsumatorët po shpenzojnë më shumë për përvojat personale, si ushqimet në restorant, sesa për grumbullimin e mallrave, siç bënë vitin e kaluar, një ndryshim që ka lënë stoqet e shitjes me pakicë në një nivel rekord.

Inventarët kinezë po rriten si rezultat i politikës "zero-covid" të qeverisë, e cila uli shpenzimet e konsumatorëve në muajt e fundit, ndërsa lejoi shumë fabrika të vazhdojnë të prodhojnë. Inventarët e mallrave të gatshme në prill barazuan më shumë se 21 ditë shitje për herë të parë në të paktën 12 vjet, sipas Capital Economics, një konsulencë kërkimore.

Shitja e këtyre maleve të mallrave do të formësojë normat e rritjes në dy ekonomitë më të mëdha në botë. Zbritjet e nevojshme për të pastruar hapësirën e magazinës në të dy anët e Paqësorit mund t'u ofrojnë blerësve amerikanë disa pazare me pakicë, megjithëse ekonomistët thonë se çdo kursim në ventilatorë dhe laptopë do të bëjë pak për të ulur normën e inflacionit prej 8.6 për qind.

Zhurma e inventarit përfaqëson kapitullin më të fundit në performancën e ekonomisë globale që nga viti 2020.

"Ne kemi vërtet një ekonomi globale me shumë shpejtësi sot," tha Gregory Daco, kryeekonomist në Ernst & Young. "... Ka një mospërputhje kohore dhe një mospërputhje kërkese midis mallrave të disponueshme dhe mallrave të shitura."

Ekonomia kineze bëri pothuajse një ndalesë këtë pranverë gjatë një bllokimi të kryeqytetit tregtar të Kinës, Shangait, dhe 26 milionë banorëve të saj, ndërsa Shtetet e Bashkuara u rimëkëmbën nga një tremujor i parë i dobët me konsumatorët që garojnë për të rifilluar stilin e tyre të jetesës para pandemisë.

Pas më shumë se dy vitesh beteje për të futur mallra të mjaftueshme në vend, shumë kompani amerikane papritmas kanë shumë nga disa artikuj dhe jo mjaftueshëm për të tjerët. Shkëputja midis depove të tejmbushura dhe ndryshimit të shijeve të konsumatorëve pasqyron sfidën me të cilën përballen shumë biznese, teksa ekonomia përdridhet në mënyra të paparashikueshme.

Shqetësimi për rrugën përpara të hënën e dërgoi indeksin S&P 500, matësin më të gjerë të tregut të aksioneve, në territorin e tregut, duke rënë me më shumë se 20 për qind deri më tani këtë vit.

Grumbullimi i inventarit vjen edhe pse zhurmat kronike të transportit janë lehtësuar.

Në prill, importet amerikane ranë 13 miliardë dollarë krahasuar me nivelet e marsit, që do të thotë më pak kërkesë për hapësirë ​​në anijet me kontejnerë. Që nga 1 maji, kostoja e dërgimit të një kontejneri standard nga Kina në Bregun Perëndimor të SHBA-së ka rënë me 37 për qind, sipas indeksit Freightos. Të premten, 20 anije mallrash po prisnin në brigjet e Kalifornisë Jugore për një ankorim, nga një rekord 109 në janar.

Ndërsa ka pak gjasa për një përsëritje të bllokimeve epike të furnizimit të vitit të kaluar, përmirësimi i fundit mund të jetë i shkurtër. Kina e qetësoi bllokimin e saj në Shangai në fillim të qershorit, i cili mund të prodhojë një "efekt ketchup" pasi porti i bllokuar lëshon papritur anijet e lidhura me SHBA, sipas Windward, një firmë e të dhënave të zinxhirit të furnizimit.

Porti i Los Anxhelosit po përgatitet gjithashtu për një sezon të pikut të transportit më herët se zakonisht, pasi shitësit me pakicë në SHBA ndërrojnë ingranazhet për të përshtatur porositë për sezonet e kthimit në shkollë dhe pushimet me shijet e konsumatorëve që ndryshojnë shpejt.

“Ne presim që bllokimi të rritet përsëri. Ne u tregojmë klientëve tanë. Ne po përgatitemi për këtë, "tha Brian Bourke, zyrtari kryesor i rritjes për SEKO Logistics në Çikago.

Bllokimet e fundit, përveçse imobilizuan pjesë të mëdha të ekonomisë së Kinës. Dhjetëra miliona konsumatorë kinezë u bllokuan në mënyrë efektive në shtëpi dhe bizneset lokale u mbyllën. Megjithatë, shumë fabrika vazhduan të funksionojnë duke i lënë punëtorët të qëndrojnë në vend 24/7 për të minimizuar rreziqet e infeksionit.

Ndërsa ekonomia rihapet, blerësit kinezë do të fillojnë të pakësojnë mallrat e grumbulluara. Por me kërcënimin e rinovimit të bllokimeve që krijojnë pasiguri - Shanghai dhe Pekini tashmë kanë parë kufizime të reja - shpenzimet e konsumatorit ka të ngjarë të mbeten të dobëta, tha Mark Williams, kryeekonomisti i Azisë për Capital Economics.

Kjo do të rrisë ofertën e mallrave të konsumit në dispozicion për klientët amerikanë, duke ushtruar presion në rënie mbi çmimet e eksportit.

“Ndikimi kryesor i dobësisë në Kinë është se Kina do të jetë një forcë dukshëm disinflacioniste për pjesën tjetër të botës,” tha Williams.

Një tepricë e produkteve të prodhuara nga jashtë tashmë mund të kontribuojë në uljen e çmimeve për disa mallra në Shtetet e Bashkuara. Shitësi me pakicë në zbritje Burlington Stores, i cili importon nga furnitorët kinezë dhe të tjerë, tha se disponueshmëria e mallrave me çmime të ulëta është përmirësuar në mënyrë dramatike.

“Situata ka ndryshuar tërësisht. Vetem pak  muaj më parë, shumë shitës jetonin gojë më gojë. Magazinat e tyre ishin bosh dhe ata fjalë për fjalë [funksiononin] në kohë, duke pritur që mallrat të kalonin nëpër porte. Tani disa muaj më vonë, magazinat e brendshme janë plot”, tha CEO Michael O’Sullivan. “Dhe në shumë raste, ata po mbështesin. … Ne kemi qenë në gjendje të bëjmë disa marrëveshje të shkëlqyera.”

O'Sullivan tha se rritja e furnizimit mund të jetë për shkak të shitësve të tjerë që porosisin shumë ose më pak lemza në zinxhirin e furnizimit. Nuk është ende e qartë nëse bllokimet e përsëritura të Kinës në afat të gjatë do të çojnë në mungesa të produkteve ose do të bëjnë që shitësit të porosisin në mënyrë mbrojtëse, gjë që mund të çojë në teprica të mëtejshme, tha ai.

Në përgjithësi, kursimet nga mallrat me zbritje ndoshta do të mbyten nga rritjet e çmimeve për mallrat e tjera, veçanërisht benzinën dhe qiranë, thanë ekonomistët.

Pas më shumë se dy vitesh dhimbje koke kronike të zinxhirit të furnizimit, menaxhimi i inventarit është tani një fokus qendror për shitësit me pakicë dhe kompanitë industriale.

Mark Mathews, nënkryetar për zhvillimin e kërkimit për Federatën Kombëtare të Shitjes me Pakicë, tha se inventarët rekord të shitjes me pakicë prej 696 miliardë dollarësh mbeten të ulëta në krahasim me shitjet.

Megjithatë, disa shitës me pakicë, të djegur vitin e kaluar nga problemet me marrjen e produkteve nëpër portet e mbushura me njerëz të Bregut Perëndimor, vendosën porosi jashtëzakonisht të rënda këtë vit. Në Lands' End, inventari u rrit me 52 milionë dollarë në tremujorin e fundit pasi kompania nxitoi porositë e saj "sepse zinxhiri i furnizimit ka qenë kaq i ndërlikuar", tha shefi financiar Jim Gooch në një telefonatë fitimesh këtë muaj.

Po kështu, në Kirkland's, i cili shet dekor të specializuar në shtëpi, inventari në tremujorin e parë u rrit në pothuajse 131 milionë dollarë, më shumë se 71 për qind nga një vit më parë, pasi drejtuesit importuan në 90 ditë pjesën më të madhe të asaj që shpresonin të shisnin në gjysmën e parë të vitit. viti.

Kompania shfrytëzoi një linjë kredie gatishmërie për 35 milionë dollarë për të financuar blerjet e përshpejtuara. Me nivelet e inventarit që pritet të vazhdojnë të rriten deri në gusht, Kirkland's po ul çmimet dhe po anulon ose vonon 50 milionë dollarë në porosi për produkte të tilla si mobiljet që nuk shiten.

"Kjo situatë e inventarit na kapi shumë prej nesh," u tha CEO Steve Woodward investitorëve muajin e kaluar. "Unë mendoj se të gjithë janë pak të fryrë në inventar dhe ata nuk duan të jenë."

Në të vërtetë, Target po ul çmimet në mobiljet dhe pajisjet e jashtme për të liruar hapësirë ​​në korridoret e dyqaneve për produkte të lidhura me udhëtimet si bagazhet, ndërsa Walmart ka ulur çmimet në më shumë se 10,000 artikuj, përfshirë veshjet.

Por ndërsa shitësit amerikanë nxitojnë të anulojnë porositë për mallra që konsumatorët nuk i duan më, ata po përpiqen të përcaktojnë se cilat produkte duhet të vendosin në raftet e tyre. Parashikuesit duhet të përballen me potencialin për bllokime shtesë në Kinë, pasojat e luftës në Ukrainë, inflacionin në nivelin më të lartë 40-vjeçar dhe vështirësitë e reja të transportit.

"Problemi është se ekonomia po ecën mjaft shpejt," tha David Page, kreu i kërkimit makroekonomik në AXA Investment Managers në Londër. "Vonesa më e madhe midis porosisë dhe dorëzimit do të thotë një shans më i madh që ekonomia të kthehet - dhe ekonomia po kthehet."

Gjigantët industrialë po ndiejnë gjithashtu presionin. Gjatë vitit të kaluar, inventarët e prodhuesve janë rritur me gati 11 për qind, pothuajse po aq sa stoqet e shitësve me pakicë.

Rritja e inventarit industrial vjen nga pengesat e ofertës, jo ndryshimi i shijeve. Në shumë raste, fabrikat kanë në dorë shumicën e pjesëve të tyre të nevojshme, por nuk mund të vazhdojnë me prodhimin për mungesën e një komponenti kritik.

Në prodhuesin e traktorëve John Deere, për shembull, inventari i "punës në proces" u rrit në 1.6 miliardë dollarë nga 967 milionë dollarë një vit më parë. Kjo shpjegon pse pikat e shitjes me pakicë kanë mungesë të produkteve Deere që u nevojiten.

Kompania pret të japë më shumë produkte se zakonisht në gjashtë muajt e ardhshëm "ndërsa ne punojmë me një grumbull të inventarit të ndërtuar pjesërisht në pritje të pjesëve të furnizimit," u tha investitorëve Rachel Bach, kontrollorja e Deere.

Po kështu, Eaton, e cila prodhon mallra industriale, duke përfshirë komponentët elektronikë dhe sistemet e ndriçimit, raportoi 783 milionë dollarë në produkte gjysmë të ndërtuara, pothuajse 50 për qind më shumë nga një vit më parë.

"Nëse ju mungon një komponent i vogël, ju keni një grup njerëzish që qëndrojnë përreth nëpër fabrika, të paaftë për të përfunduar montimet," tha Craig Arnold, shefi ekzekutiv i Eaton. "Kjo shkakton joefikasitet mjaft material në funksionimin tuaj."

Nëse ka një rreshtim argjendi në inventarët industrialë në rritje, është se ato mund të zbutin çdo recesion. Për shembull, pajisjet e ndërtimit të përfunduara pjesërisht të vendosura në parcelat e Deere, përfundimisht do të shiten, pasi të shfaqen pjesët që mungojnë. (Sipas The Washington Post